“Abituriyent” jurnalının xüsusi buraxılışları nəşr olunacaq

Dövlət İmtahan Mərkəzi növbəti həftə“Abituriyent” jurnalının “Ümumi (9

illik) orta təhsil səviyyəsi üzrə xüsusi buraxılış”ı və “Tam (11 illik) orta təhsil

səviyyəsi üzrə xüsusi buraxılış”ını nəşr edəcək.

“Ümumi (9 illik) orta təhsil səviyyəsi üzrə xüsusi buraxılış”da (9 illik) orta

təhsil səviyyəsi üzrə buraxılış imtahanı üçün fənlər üzrə alt standartlar, proqramlar,

hər iki mərhələ üzrə tapşırıq nümunələri və qiymətləndirmə meyarları, ümumi orta

təhsil səviyyəsində yeni təhsil proqramları (kurikulumları) üzrə təhsilalanların

biliyinin yekun qiymətləndirilməsi (attestasiyası) modeli dərc olunacaq.

Digər jurnalda isə 11 illik orta təhsil səviyyəsi üzrə buraxılış imtahanı üçün

fənlər üzrə alt standartlar, proqramlar, tapşırıq nümunələri və qiymətləndirmə

meyarları, tam orta təhsil səviyyəsində yeni təhsil proqramları (kurikulumları) üzrə

təhsilalanların biliyinin yekun qiymətləndirilməsi (attestasiyası) və ali təhsil

müəssisələrinə qəbul imtahanının 2019-cu ildə tətbiqi nəzərdə tutulan modelləri

çap olunacaq.

Jurnallarda həmçinin xarici dil (ingilis, fransız, alman, rus, ərəb və fars

dilləri) fənni üzrə dinləyib-anlama qabiliyyətini yoxlamaq üçün tapşırıq

nümunələri veriləcək. DİM-in saytında isə müvafiq audiofayllar yerləşdirilmişdir

(http://dim.gov.az/news/2504/). Hər kəs bu faylları öz telefonuna və ya

kompüterinə yükləyib qulaq asmaqla jurnalda verilən tapşırıqları yerinə yetirə

bilər.

Dövlət İmtahan Mərkəzinin Direktorlar Şurasının sədri M. Abbaszadənin

jurnallarda yer alan “Ön söz”ünü təqdim edirik:

Dəyərli oxucular, hörmətli müəllimlər, valideynlər, şagirdlər və

abituriyentlər!

Artıq 11 ildir ki, şagirdlər ümumtəhsil məktəblərində yeni tədris

proqramları (kurikulumları) və yeni məzmun standartlarına uyğun hazırlanmış

dərsliklər əsasında təhsil alırlar.

Digər ölkələrdə olduğu kimi, Azərbaycanda da yeni proqramların tətbiqi

təhsilin məzmununda dəyişikliklərə və “yaddaş məktəbi”ndən “təfəkkür

məktəbi”nə keçidə səbəb olmuşdur. Yeni tədris proqramlarından istifadə ilə

qiymətləndirmə sahəsinə də yeni yanaşma zərurəti yaranmışdır. Bu istiqamətdə

görülən işlərə Tələbə Qəbulu üzrə Dövlət Komissiyasının (TQDK) Əsasnaməsində

dəyişiklik edilməsi barədə Azərbaycan Respublikası Prezidentinin 16 yanvar

2013-cü il tarixli 804 nömrəli Fərmanı güclü təkan vermişdi. Həmin Fərmanla

TQDK-ya yekun qiymətləndirmənin (attestasiyanın) təşkili məqsədilə, respub-

likanın ümumtəhsil müəssisələrinin V-XI sinif şagirdləri arasında monitorinq


imtahanlarını keçirmək vəzifəsi həvalə olundu. TQDK (hazırda Dövlət İmtahan

Mərkəzi – DİM) 2013-cü ildən başlayaraq respublikanın bütün coğrafi

regionlarını əhatə edən məktəblərdən reprezentativ seçmə yolu ilə V–X siniflərdə

təhsil alan 60 minə yaxın şagird üçün (2013-cü ildə V, 2014-cü ildə V və VI, 2015-

ci ildə VI və VII, 2016-cı ildə VII və VIII siniflərdə) monitorinq imtahanları ke-

çirmişdir.

Bu imtahanların nəticələri Təhsil Nazirliyi ilə müzakirə edilmiş, bilik və

bacarıqların ölçülməsi sahəsində əməkdaşlığın təmin edilməsi üçün hər iki

strukturun mütəxəssislərindən ibarət işçi qrup yaradılmışdır. Bu imtahanlarda

kurikulumların tələblərinə uyğun şəkildə yazı işlərinin qiymətləndirilməsi

məqsədilə müvafiq meyarlar, qiymətləndirmə prosesini həyata keçirmək üçün isə

yeni, alqoritmik yanaşmaya əsaslanan mexanizm hazırlanmışdır.

Monitorinq imtahanlarının keçirilməsi DİM-ə təhsil sahəsində aparılan

islahatlara, o cümlədən, yeni tədris proqramlarına (kurikulumlara) uyğun yeni

test modelləri yaratmaqda kömək etmişdir.

Qeyd etmək lazımdır ki, bu növ imtahanların model və məzmununun işlənib

hazırlanması elmtutumlu, əməktutumlu və maliyyətutumlu prosesdir. Bu

imtahanların nəticələri şagirdlərin məktəbdəki qiymətlərinə təsir etmirdi, yəni heç

bir hüquqi əhəmiyyəti yox idi. Lakin həmin nəticələrin elmi və statistik təhlili

şagirdlərin yeni proqramları mənimsəmə dərəcəsi və səviyyəsini müəyyən etməyə,

onlarda müvafiq vərdiş və bacarıqların formalaşma səviyyəsini ölçməyə, müəl-

limlərin tədris prosesində rastlaşdıqları çətinlikləri üzə çıxarmağa imkan

vermişdir. Bu məlumatlar pedaqoji ictimaiyyətdə müzakirələr üçün həmişə açıq

olmuş, eyni zamanda Təhsil Nazirliyi ilə də müzakirə edilmişdir.

Beləliklə, hələ 2016-cı ildə Dövlət İmtahan Mərkəzi Təhsil Nazirliyi ilə

birgə şagirdlər üçün ümumi orta təhsil bazasında buraxılış imtahanlarının yeni

keçirilmə qaydalarını işləyib hazırlamışdır.

2017-ci ildə ilk dəfə olaraq, yeni təhsil proqramlarının (kurikulumun)

tələblərinə uyğun şəkildə IX siniflərin yekun attestasiya imtahanlarında

şagirdlərin mətn üzərində iş qabiliyyəti: mətnin əsas ideyasını və mətndə baş

verən hadisələrin səbəb-nəticə əlaqələrini müəyyənetmə, mətnin kontekstinə uyğun

olaraq sözlərin mənasını izah etmə, həmçinin həndəsi qurmalardan istifadə edərək

riyazi məsələləri həll etmə, müxtəlif həyati situasiyalarda tənliklərin qurulması

kimi riyazi vərdişlərdən istifadə və s. bacarıqları yoxlanılmışdır.

IX siniflər üçün 2017 və 2018-ci illərdə keçirilmiş buraxılış imtahanlarının

nəticələri əsasında elmi-statistik məlumatlarla zəngin informasiya bazası

toplanmışdır. IX siniflərdə buraxılış imtahanlarının nəticələri “Abituriyent”

jurnalının 12-ci nömrəsində çap edilmiş və “Mənim məktəbim“

(http://mekteb.edu.az) saytında yerləşdirilmişdir.


Bundan əlavə, hər il ölkənin hər bir rayonu üzrə bütün məktəblərin

nəticələri ayrıca broşüralar şəklində nəşr edilərək məktəblərə paylanmışdır.

Düz bir il bundan öncə ictimaiyyətə Dövlət İmtahan Mərkəzi və Təhsil

Nazirliyinin birgə hazırladığı ümumi təhsil pilləsində təhsilalanların yekun

qiymətləndirilməsi (buraxılış) imtahanlarının və ali təhsil müəssisələrinə qəbul

imtahanlarının yeni modeli təqdim olunmuşdur, imtahanların məzmun və for-

masında dəyişikliklər barədə tam məlumat verilmişdir. İmtahanların məzmunu, o

cümlədən qiymətləndirilən standartların siyahısı Təhsil Nazirliyinin

mütəxəssislərinin də iştirak etdiyi işçi qrup tərəfindən müəyyən edilmiş, bu

standartların ölçülməsi üçün müvafiq qiymətləndirmə çərçivəsi işlənib

hazırlanmışdır. Bundan başqa, yeni imtahan modeli, imtahanda yoxlanılacaq alt

standartlar (bacarıqlar), yeni tapşırıq formaları, qiymətləndirmə meyarları

“Abituriyent” jurnalının xüsusi buraxılışlarında, siniflər üzrə çap edilən “Yeni

təhsil proqramları (kurikulum) üzrə qiymətləndirmə tapşırıqları” toplusunda nəşr

edilmişdir.

Abituriyentlər və onların valideynləri, elmi-pedaqoji ictimaiyyət edilən

dəyişikliklərlə bağlı narahat olmamalıdır. Çünki, bu dəyişikliklər etibarlı elmi

əsasları olmaqla yanaşı, onlar mərhələli şəkildə, praktikada aprobasiya olunaraq

tətbiq olunur və məzunlarımızın bilik səviyyəsinə uyğundur.

Biz DİM-in “Abituriyent” jurnalı, rəsmi saytımız və sosial şəbəkədə

səhifələrimiz vasitəsilə sizə çatdırdığı materiallarla yaxından tanış olmağı tövsiyə

edirik. Sizi maraqlandıran bütün suallara cavab verməyə və təqdim olunmuş

istənilən materialı şərh etməyə hazırıq.



Paylaş